SBS PopAsia Anime Minute: Cardcaptor Sakura (カードキャプターさくら)
Classification: G SBS PopAsia's Pop Agent Jay K gives you the lowdown on a different anime every week in (around) a minute! This week, it's Cardcaptor Sakura! To download the podcast head to www.sbs.com.au 'Like' us on Facebook www.facebook.com And... Follow SBS PopAsia on Twitter! @SBSPopAsia Follow Jay K! @JayK_SBSPopAsia
シンデレラ/奥 華子
【レコチョク先行配信決定!!】 着うた 12/21(水)配信着うたフル 1/11(水)配信予定recochoku.jp "声だけで泣ける。"と称され、老若男女幅広く支持を集めている今年デビュー7年目を迎えるシンガーソングライター奥華子。 2012年、新年早々の1月11日(水)に待望のニューシングル「シンデレ ラ」がリリース決定!! 昨年はシングル「初恋」、アルバム「うたかた」共にオリコン週間ランキングでトップ10入りを果たし、"失恋ソングの女王"として着実にブレイクへの道を歩み始め、グランドピアノとキーボードだけで行う完全弾き語り全国ツアーでは、過去最大公演数 (41公演)で行い、約2万5千人を動員。今年に入ってからは全国ツアー終盤に東日本大震災を受け、自身の提案により奥 華子のルーツに則った、フリーライブ全国行脚による支援活動と、"笑顔になれる"をキーワードに選曲したコンセプトアルバムを発表し、全国各地に笑顔を届けました。 そして、2012年新年早々の、1月11日(水)に待望のニューシングル「シンデレラ」のPVではなんと、今作では奥華子のトレードマークとも言える"赤いメガネ"を封印! もともとは、赤いメガネ無しで路上ライブで歌っていたインディーズ時代に赤いメガネをかけ始めてから、立ち止まるお客さんが増え始め、瞬く間に"10万人が足を止めた魔法の声"と称されるほどになった活動の原点とも言えるマストアイテム。 デビュー以来ずっとかけ続けている"赤いメガネ"を封印し、カラーチェンジしたメガネ姿を今回のPVでは披露。さらに、こちらも奥華子の定番アイテムとしてずっと着用している"カーゴパンツ"から、"スカート姿"への大変貌は必見! ちょっぴり切ない失恋の痛みを歌った歌詞と、「シンデレラ」の世界観が伝わってくるキラキラしたサウンドと、ポップなメロディから、奥 ...
Shostakovich - Piano Concerto No. 2 in F major, Op. 102: Movement II from The Overcoat
Music: Piano Concerto No. 2 in F major, Op. 102: Movement II (Andante) Composer: Dmitri Shostakovich (1906-1975) Performers: Angela Cheng (piano) & CBC Radio Orchestra Conductor: Mario Bernardi Starring Peter Anderson as Akaky Akakyevich Directed by Morris Panych From the original Vancouver Playhouse Theatre Company Stage Production, based on the story by Nikolai Gogol. The Overcoat, a performing arts masterwork inspired by the short story by Nikolai Gogol, the nineteenth century absurdist best known for scathing political commentary. At its heart is a simple moral fable of a humble Civil Servant, a lonely and alienated man who is isolated in his own world. The story is set to the music of Dmitri Shostakovich without a single word of dialogue, resulting in a seamless piece that operates on a grand scale. At the heart of the work is the lean figure of the Civil Servant, a social pariah touched with nobility. Like Chaplin, he has a sweet innocence that triumphantly survives the vicious taunts hurled at him by everyone around him. Though a wordless mix of movement, mime and music, the production engages its audiences in the paradox that the realization of material dreams can bring about mans destruction. The same overcoat that proves emancipation also enslaves him in insanity. A Russian composer seemed an obvious choice for the music of The Overcoat. "I love Gogol," declared Shostakovich in Testimony, his memoirs. "I'm not bragging, but I know pages and pages by heart ...